سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابراهــــــیم معـــــنوی

اعطای جایزه بین المللی روابط عمومی به دکتر علی اکبر جلالی



جایزه بین المللی سال روابط عمومی در مراسمی به علی اکبر جلالی پدر فناوری اطلاعات ایران اعطا شد.

به گزارش دانانیوز از واحد مرکزی خبر، مهدی باقریان دبیر نخستین همایش بین المللی روابط عمومی 2 (روابط عمومی مبتنی بر فناوری های نوین) گفت: به منظور قدردانی از خدمات و تلاش های علمی، تحقیقاتی و نوآورانه دکتر علی اکبر جلالی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز کاربردهای آن، جایزه بین المللی دکتر نطقی بنیانگذار روابط عمومی در ایران به علی اکبر جلالی تعلق گرفته است.
وی جلالی را مبدع نظریه موج چهارم، عصر مجازی سه بعدی نخستین بار در جهان، برنده جایزه خلاقیت و نوآوری در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای تأسیس نخستین روستای الکترونیکی (شاهکوه)، نخستین مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی کشور، بانی و مشاور تجهیز طرح ملی 10 هزار دفتر ICT روستایی، ارائه دهنده نخستین درس مجازی در شبکه اینترنت در ایران و نیز بانی شهرهای الکترونیکی توصیف کرد.

دبیر نخستین همایش بین المللی روابط عمومی 2 افزود: دکتر جلالی نخستین کارشناس فناوری اطلاعات کشور است که از سال 1373 تا کنون با انجام بیش از 1500 سخنرانی در مجامع علمی داخل و خارج و صدها برنامه رادیویی و تلویزیونی و ارائه صدها مقاله و نیز تألیف و ترجمه بیش از 20 عنوان کتاب، مروج فناوری اطلاعات در ایران بوده است.

وی همچنین از جلالی به عنوان نخستین کارشناسی یاد کرد که روابط عمومی الکترونیک را مطرح و با طراحی و اجرای طرح های مختلف در این زمینه و برگزاری کارگاه های آموزشی، سهم بسزایی در گسترش روابط عمومی الکترونیک در ایران داشته است.

نخستین همایش بین المللی روابط عمومی 2 از صبح امروز با حضور وزیر تعاون و شماری از استادان دانشگاه و دست اندرکاران روابط عمومی های دستگاه ها و شرکت های دولتی و خصوصی در مرکز همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در مراسم تجلیل از علی اکبرجلالی به عنوان پدر فناوری اطلاعات در ایران همچنین از تمبریاد بود جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روبط عمومی ایران با تصویر علی اکبر جلالی رونمایی شد .

جایزه دکتر نطقی همه ساله به برگزیدگان تاثیر گذار در عرصه روابط عمومی اعطا می شود .

در این مراسم همچنین از فاطمه عباسی همسر علی اکبر جلالی تجلیل شد .

هنگامیکه مجری پس از تجلیل از دکتر جلالی خواست در جملاتی کوتاه احساس خود را بیان کند ،وی در حالیکه اشک شوق برگونه هایش جاری شد پشت تریبون قرار گرفت و گفت : به ملت بزرگ ایران افتخار می کنم و از خداوند می خواهم دلهای ما را به یکدیگر نزدیک تر کند و به ما کمک کند تا ایران را بسازیم و شرایطی بوجود اوریم تا جوانان زندگی بهتری داشته باشند.

علی اکبر جلالی در روستای شاهکوه شاهرود به دنیا آمد و پس از گذراندن دوره ابتدایی و دبیرستان در رشته الکترونیک دانشگاه خواجه نصیر ادامه تحصیل داد و با عنوان شاگرد اول این رشته با بورس تحصیلی به اوکلاهمای امریکا رفت و پس از اخذ مدرک دکترا به کشور بازگشت.

در این مراسم همچنین از دست اندرکاران علوم ارتباطات و روابط عمومی های برتر با اهدای لوح سپاس و تندیس این همایش تجلیل شد .