سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابراهــــــیم معـــــنوی

فضای جنگ نرم امروز پیچیدهتر از نبرد عملیات کربلای 5 است

جنگ نرم ,     نظر
فرمانده سپاه 27 محمد رسول‌الله:
فضای جنگ نرم امروز پیچیده‌تر از نبرد عملیات کربلای 5 است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه 27 محمد رسول‌الله در یادواره شهدای عملیات کربلای 5 با اشاره به اینکه فتنه حال حاضر جامعه بسیار سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است، گفت: فضای جنگ نرم امروز بسیار پیچیده‌تر از عملیات کربلای 5 است.


به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس توانا سردار پاسدار حسین همدانی در بیست و سومین یادواره شهدای عملیات کربلای 5 که در مسجد پنبه‌چی همدان برگزار شد اظهار داشت: از 45 شهید مسجد پنبه‌چی 10 شهید متعلق به کربلای 5 هستند و مطمئن باشید که شهدا هرگز احتیاج به برپایی مجلس یادبود ندارند و این مجلس‌ها بیشتر برای ما است که بدانیم و آگاه باشیم که شهدا برای چه خون‌های خود را نثار اسلام و میهن خود کرده‌اند.
وی گفت: اگر شهدا بودند حال چه مدیریتی و چه جایگاهی امروز داشتند و به حق رزمندگان در کربلای 5 توانایی خود را به رخ دنیا کشاندند و در تمام 8 سال دفاع مقدس نیز کربلای 5 در صدر عملیات‌ها قرار داشت.
سردار همدانی افزود: ابعاد موفقیت کربلای 5 در آن سوی مرزها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته بود و دشمن اذعان کرده بود که از پیچیدگی این عملیات حیران است.
فرمانده سپاه 27 محمد رسول‌الله با اشاره به اینکه بیشتر دشمن بعثی در عملیات کربلای 5 زمین شلمچه با رزمندگان به دلیل مین‌ها، باتلاق‌ها و سیم خاردارها در جنگ بود گفت: جای جای شلمچه بوی خون شهدا می‌دهد و در این سرزمین نیازی به زیارت عاشورا و ذکر خواندن نیست زیرا که قدم به قدم آن پیکر شهدا جای گرفته است.
سردار همدانی با بیان اینکه طول و عرض جغرافیایی شلمچه برخلاف عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین بسیار وسیع نبود و وسعتی کوچک را در بر داشت افزود: جنگیدن در عملیات کربلای 5 و سرزمین شلمچه بسیار سخت بود بطوریکه دشمن هیچ تردیدی نداشت که ما در این عملیات پیروز نخواهیم شد.
سردار همدانی با بیان اینکه داوطلب شدن برای عبور از سرزمین شلمچه با وجود مین‌های ضد نفر، ضد خودرو، سیم خاردارها و در نهایت آب گرفتگی که توسط دشمن صورت پذیرفته بود فقط با تاسی از فرهنگ عاشورا امکان داشت گفت: زمین شلمچه غیرقابل عبور بود و رزمندگان در نهایت بیش از 40 شب و روز در عملیات کربلای 5 با دشمنان بعثی جنگیدند
سردار همدانی با اشاره به اینکه در عملیات کربلای 5 معروف است که ماشین جنگی عراق از کار افتاد و بعد از این عملیات دنیا به وحشت افتاد افزود: بعد از عملیات کربلای 5 توطئه‌های منافقین شروع شد و این در حالی بود که سقوط هواپیمای مسافربری کشورمان و در نهایت انهدام کشتی‌هایمان را دشمن بعثی آغاز کرده بود.
وی با بیان اینکه بعد از عملیات کربلای 5 برای نخستین بار قطعنامه صلح را به سود کشورمان صادر کردند و در نهایت پس از یک سال این قطعنامه را پذیرفتیم گفت: تا قبل از عملیات کربلای 5 کشورهای عرب و منطقه و جهان غرب علیه جنگ کشورمان سکوت کرده بودند چون تصور داشتند که ایران در این جنگ پیروز نخواهد شد و حال فهمیده بودند که دیگر اگر به ایران فرصت دهند رزمندگان به مرزهای بین‌المللی خواهند رسید.
سردار همدانی اظهار داشت: شهدا به واقع امامزادگان عشق هستند زیرا که فقط برای خدا و قرب الهی در جبهه‌های دفاع مقدس می‌جنگیدند.
وی با اشاره به اینکه رسالت امروز شما پدران و جوانان سخت‌تر از نبرد کربلای 5 است گفت: کمین های امروز جنگ نرم وسیع‌تر و بیش‌تر از کربلای 5 بوده زیرا دشمن امروز در درون ماست در حالیکه آن زمان دشمن در مقابل قرار داشت.
سردار همدانی با بیان اینکه در دفاع مقدس کسی اگر مجروح و شهید می شد باعث افتخار خانواده بود ولی حال اگر کسی در جنگ نرم مجروح شود خانواده او احساس حقارت می‌کنند افزود: در جنگ نرم کسی که کشته شود جاسوس نام می گیرد و در واقع جنگ نرم مغزها، قلب‌ها و اعتقادات ما را نشانه گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم دشمن شک و تردید در جامعه ایجاد می‌کند و ارزش‌ها را از فرزندان ما می‌گیرد گفت: عبور از میدان مین‌های جنگ نرم بصیرت و اعتقاد و باورهای قوی می‌خواهد لذا می‌بینیم که امروز به همه باورهای ما حمله کرده‌اند.
سردار همدانی اظهار داشت: امروز هر کسی در خانه خود می‌تواند سنگری را با تولید روشنگری و قلمش در برابر جنگ نرم دشمنان ایجاد کند زیرا صلاح جنگ نرم همان رسانه‌ها، قلم‌ها، هنرمندان، سخنرانان هستند و نخبگانی بودند که متاسفانه از مردم جا ماندند.
وی با اشاره به اینکه امیرمومنان می‌فرماید که وقتی فتنه روی می‌دهد برخی از نخبگان از صحنه خارج می‌شوند حال می‌خواهد این افراد همسر شهید و یا آیت‌الله باشند افزود: در تاریخ اسلام نیز زبیرها و طلحه‌ها را داشتیم که 25 سال از علی (ع) حمایت و دفاع کردند ولی در نهایت با وجود لقب رفیعی که پیامبر به آنها داده بود در مقابل حق زمانه آن روز جامعه مسلمین یعنی امیرمومنان ایستادند.
سردار همدانی با بیان اینکه امروز در کف خیابان‌ها برخی رزمندگان سابق، جانباز، همسر شهید، مبارزین قبل از انقلاب به دلیل نداشتن بصیرت جلوی ما می‌ایستند گفت: شمر ذالجوشن نیز جانباز جنگ‌های علی بود و حال با وجود 8 سال دفاع مقدس داشتن عاشورا و تاریخ اسلام باید از این رویدادها عبرت گرفت که خلاف این امر اگر روی دهد گناه ما چند برابر است.
وی اظهار داشت: شهدا چراغ و راهنما هستند و یک راه بیشتر نداریم و آن نیز راه حق‌تعالی است که آن نیز پیچ و خم‌های بسیاری دارد.
سردار همدانی به خاطره‌ای از رزمندگان گردان مسلم بن عقیل در عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: در آزادسازی خرمشهر این گردان باید تانک‌های دشمن را منهدم می‌کرد تا گردان‌های دیگر می‌ـوانستند پیش روی کنند.
وی با بیان اینکه تانک‌های عراقی از زمین و هوا روی رزمندگان آتش می‌ریختند و این در حالی بود که دشمن بعثی باور نداشت که رزمنده‌ها بتوانند موفق شوند افزود: شهدا با تمام سختی‌ها و آتش‌های دشمن و با وجود اینکه برخی از آنها دست‌ها و سرهای هم‌رزمانشان را می‌دیدند که در گوشه‌ای افتاده با این حال در فرصت‌های کوتاهی که پیدا می‌کردند با روحیه خداجوی خود با همدیگر مزاح می‌کردند.
سردار همدانی با اشاره به اینکه رزمندگان در شب قبل از عملیات بر اثر غذای فاسد مسموم شده بودند ولی با این حال با رشادت در مقابل دشمنان می‌جنگیدند افزود: شهدا بسیار سخت می‌جنگیدند تا جایی که شهید همت با شهید محمود شهبازی بر اثر شدت جنگ از همدیگر خداحافظی کردند زیرا آتش دشمن آنقدر بود که دیگر امیدی به دیدن یکدیگر نداشتند.
وی اظهار داشت: شهید دستغیب وقتی فهمیده بودند که رزمندگان پشت به جبهه به خاطر شرایط سخت جنگ نماز خوانده بودند در یکی از خطبه‌ها به آنها خطاب کرده بود که حاضرم 70 سال نماز خود را با دو رکعت نماز شما رزمندگان معامله کنم و این در حالی بود که این شهید بزرگ حاضر بود این معامله را با وجود فقیهی و بزرگی و مجتهدی خود با رزمندگان اسلام به خاطر اصلاح‌شان در جبهه‌ها انجام دهد.
انتهای پیام/ منبع خبرگزاری فارس


گربه های اشرافی

o       این گربه ها بر خلاف دیگر گربه ها روی دیوار راه نمی روند کنار در نمی خوابند سر توی سطل زباله نمی کنند زیر ماشین های  پارک شده چرت نمی زنند  البته  بستگی به ماشینش دارد و   هر گز موش ها را دنبال نمی کنند.بیشتر اوقات در کنار یک گربه ملوس سفید دنب در دنب می اندازند و با چشم های خمار خود، ملوسشان را نگاه می کنند و بقیه ی ماجرا ...البته هنوز گربه های هم هستند که مثال شیر هستند و هنوز نان  پنگول  خود را می خورند و از صبح تا شب به دنبال یه لقمه نون هستند .که البته همیشه هم موفق نیستند بعضی از شب ها  گرسنه سر بر دنب می نهند .به امید فردا ولی چه سود که امروز هم فردای دیروز بود.

 


بازدید امروز یک نفر

همه روزها به این امید به وبم نگاه می کنم که تنها بازدید کنند فقط تو باشی خودت می دونی که فقط برای تو این دکمه های سیاه را فشار میدم تا احساسم را روی برگی سفید به تو نشان دهم .اخر من را چه به وب و اینترنت و این دهکده ی دروغ، اخر مرا چه به این اسم های مستعار، اخر مرا چه به این کلاس گذاشتن های تو خالی  ، اخر مرا چه به این پیام رسان وبلاگی که یکی عکس میده و بالایش چنان فاضلانه تیتر میزنه که اره بابا ما هم هستیم.  من را همان کاغذ های کاهی بس است  به قول اون دهاتی ،ساده بگم ساده بگم بوی علف میده تنم هنوز همون دهاتیم با همه شهری شدنم.تو دنیای ارتباطات ازاد تو این عصر یخی تنها چیزی که نیست اخلاص در ارتباط ،حالا تو بگو من با این دنیای تصویری که به قولی چشم ها جای گوش ها را گرفتن چه کنم .ولی نا امید نمیشم می دونم خواهی امد می دونم خواهی خواند ارتباط معنوی من با تو  همیشه هست عزیزم نور چشمم تو را من چشم در راهم .یعقوب اگر به عشق انتظار وصل  یوسف نبی پیر شد .من به عشق امدند هروز جوان تر میشم اخر این عشق الهیست ،بگذار هر که هر چه می خواد بگویید اخر دیگری کسی نمانده هر چه هست توی .به امید ان امروزی  که تعداد بازدید امروز یک باشد ان روز کار من دیگر در اینجا تمام است ............................. .سرخوش زسبوی غم پنهانی خویشم
چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم

نویسنده: تو