سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابراهــــــیم معـــــنوی

تماشاچیان ترکیه از تیم بسکتبال ایران در برابر همتای آمریکایی خود

    نظر

به گزارش مشرق به نقل از آتی نیوز، تماشاچیان ترکیه از تیم بسکتبال ایران در برابر همتای آمریکایی خود حمایت می‌کردند.
به گزارش گروه ورزشی شبکه خبری آتی نیوز، خبرنگار شبکه الجزیره پس از پایان بازی دو تیم بسکتبال ایران و امریکا در استانبول، در پاسخ به این پرسش که آیا تنش های سیاسی میان ایران و امریکا بر بازی تیم های بستکتبال دو کشور تاثیر داشته است،گفت: حساسیت این بازی قبل از برگزاری آن از چندین روز پیش ایجاد شده بود. رسانه های داخلی ترکیه و خارجی که این بازی های را پوشش می دهند به این مساله توجه داشته اند.
به گفته وی، نزدیک به 13 هزار تماشاگر این بازی را تماشا کردند.
گزارشگر الجزیره با اذعان به این نکته که شهروندان ترکیه تیم ملی بسکتبال ایران در مقابل تیم آمریکا حمایت می‌کردند، افزود: البته با پایان بازی، حساسیت‌ها نیز پایان یافت ولی امریکائیها را متعجب کرد.
همچنین به گزارش آسوشیتدپرس، به منظور احترام به هواداران تیم ملی بسکتبال ایران در استانبول که علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی نیز در میان آنها حضور داشت، زنان عضو گروه رقاصان هنگام اجرای برنامه لباسهای پوشیده‌ای بر تن کرده بودند.
مایک کرزیزفسکی مربی تیم ملی بسکتبال امریکا در باره این بازی گفته است که وی پیشتر در دهه 1970 در ایران و مقابل یکی از تیمهای نیروهای مسلح این کشور بازی کرده است و احترام بسیار زیادی را برای ایرانیان قائل است.
کوین لاو با کسب 13 امتیاز بهترین بازیکن تیم امریکا شناخته شد پس از او نیز دورانت با 12 امتیاز در رده دوم قرار گرفت. برای تیم ایران نیز حامد حدادی توانست 19 امتیاز کسب کند، کاظمی نیز با کسب 14 امتیاز در رده دوم قرار گرفت.
تیم بسکتبال امریکا این دیدار را با نتیجه 88 به 51 به نفع خود خاتمه داد