سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابراهــــــیم معـــــنوی

تدوین قانون جدید تبلیغات در ایران

    نظر
تدوین قانون جدید تبلیغات در ایران

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد، از تهیه و تدوین قانون جدید تبلیغات در کشور خبر داد.

به گزارش شبکه خبر، "علی رضا کریمی" امروز در کارگاه آموزشی تبلیغات بازرگانی در شهرکرد افزود: قانون تبلیغات کشور در سال 58 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، که دارای کمی ها و کاستی هایی نیز بود.

وی تصریح کرد: قانون جدید تبلیغات در کشور، پس از ماه ها بحث و تبادل نظر و انجام کار کارشناسی در کارگروه های مستقل با حضور دکتر "اسماعیلی" عضو حقوقدانان شورای نگهبان، پس از سه بار ویرایش تدوین و تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

کریمی افزود: این قانون برای اجرایی شدن و تصویب نهایی یا به صحن مجلس شورای اسلامی یا به شورای عالی انقلاب فرهنگی می رود.

وی گفت: با تصویب این قانون، امور تبلیغات در همه سطوح کشور ساماندهی می شود.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ویژگی این قانون فعال تر شدن کانون های تبلیغاتی و نظارت بر فعالیت های تبلیغاتی در کشور است.

کریمی افزود: نظارت بر کانون های تبلیغاتی نیز به عهده خودشان، کانون های تبلیغاتی و اتاق های فکر در کار تبلیغاتی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این قانون هرگونه تبلیغ محیطی، صوتی، شنیداری، دیداری، مکتوب و اینترنتی باید با مجوز و بر اساس قانون تبلیغات انجام شود.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: امور فرهنگ عمومی جامعه باید با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات نیز باید بر اساس قانون باشد.

وی افزود: شمول آن هم برای همه رسانه های فعال در کار تبلیغات ضروریست.

کریمی گفت: در بخش نیازمندی ها و آگهی های تبلیغاتی نیز، کارگروهی در این باره تشکیل و تصمیمات مطلوبی اتخاذ خواهد شد و نظارت بر تبلیغات نیز جامع و کامل خواهد بود.

وی گفت: تعرفه تبلیغات براساس کیفیت روزنامه ها، به شمارگان چاپ، شیوه انتشار، مکان، زمان و عوامل مختلف بستگی دارد.

کریمی تصریح کرد: پخش تبلیغات هنگام اکران فیلم های سینمایی و میان فیلم، باید از سوی کانون های تبلیغاتی براساس قانون و آئین نامه ها انجام شود.

به گفته وی،اکنون بیش از چهار هزار و 852 کانون تبلیغاتی در 30 استان کشور فعال است که در دولت نهم این کانون ها رشد 120 درصدی داشت .

کریمی در باره پخش آگهی تبلیغاتی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نیز گفت: با هرگونه تبلیغات کالاها از سوی رسانه های فارسی زبان دشمنان انقلاب اسلامی برخورد می شود و واگذاری تبلیغات به این شبکه های غیر مجاز، تخلف از قانون تبلیغات است.